דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאונת אופנוע - תאונת דרכים שאפשר למנוע 

מאת    [ 11/02/2010 ]

מילים במאמר: 767   [ נצפה 3008 פעמים ]


זה לא חייב לקרות! תאונת אופנוע אפשר למנוע! אין שום סיבה שהקטל בדרכים הנוראי הזה ימשיך להתרחש כאן. תאונת אופנוע אפשר בהחלט למנוע. בואו נדבר על זה.

האם יש משהו שעוד לא אמרנו על הקטל בדרכים? לא! האם לא איבדנו מספיק בני זוג, אחים, אחיות והורים בתאונות דרכים מזעזעות ומיותרות? אחד זה כבר יותר מדי! אז למה? לא נותר לנו אלא לצעוק במלוא גרוננו למה כבישי ישראל עדיין מסוכנים כל כך?

תאונות דרכים יכולות תמיד להסתיים באסון גדול אך תאונת אופנוע – שם הסיכוי לעבור אל העולם הבא הוא גדול הרבה יותר. תאונת אופנוע היא תאונה מסוכנת ביותר היות שאופנוע הוא כלי מסוכן מאוד והרבה יותר בעייתי ממכונית. זו איננה מקריות כי תאונת אופנוע מסתיימת ברוב המקרים בפציעות קשות מאוד וזהו עוד התסריט הטוב. אנשים רבים בישראל איבדו את הקרוב להם בעולם בתאונת אופנוע.

אגב, נפגעת בתאונת אופנוע, אמליץ להתייעץ ולספר כדי לקבל הסברים בפורום תעבורה >>

זהו איננו סוד כי חלק נכבד מתאונות הדרכים, אם לא כולן, ניתן למנוע. זה ממש תמוה בעיני כי דווקא במדינת ישראל, מדינה שיודעת היטיב מה זה אובדן שליטה וכמה חיינו שבריריים פה, דווקא פה נהרגים אנשים בתאונות דרכים ומשום מה תאונת אופנוע פה הפכה לעניין שבשגרה.

הסכנות לאופנוע גדולות יותר

אופנוע הוא כלי מסוכן הרבה יותר ממכונית היות שגופנו חשוף ואין לנו את ההגנה שמעניק רכב. ביחס ישיר, כל דבר ודבר בכביש מסכן את נהגי האופנוע פי כמה מאשר את נהגי המכוניות. אין זה משנה אם מדובר בבור בכביש, באבן, ברכב שעצר ונתקע אך לא שם משולש וכולי. אין לשכוח גם את הנושא של שטח מת בכביש. השטח המת מגביל משמעותית את הראייה בכביש וכמובן שזה מגדיל את הסיכון לתאונה. תאונת אופנוע יכולה להתרחש בקלות רבה בגלל שטח מת שכן מספיק שרכב אחד יעבור נתיב מבלי שראה את נהג האופנוע.

אין כל ספק כי תאונת אופנוע אינה צריכה להתרחש על רקע של מעבר נתיב פזיז מצד מכוניות בכביש. נהגים רבים בישראל עוברים נתיבים בכזו מהירות, זה ממש מפחיד לפעמים שלא לדבר על העובדה הנוראית הזו שחלק נכבד גם לא טורחים לאותת. איתות זה לא מותרות, איתות זה הכרח וזה יכול להציל את החיים שלנו ולמנוע תאונת אופנוע.

כללים לנהיגה נכונה – כך נמנע תאונת אופנוע

ישנם המון דברים שאפשר לעשות בכדי למנוע תאונת אופנוע ובכלל, תאונות דרכים בכבישים. בואו נזכיר לכולנו עד כמה נמצא הכוח בידינו לשנות את פניה של תרבות הנהיגה בישראל:

1. צמצמו את גורמי הסיכון – ישנם דברים שתלויים בנו ועל כן חשוב לצמצם את גורמי הסיכון שאפשר להימנע מהם למשל הטלפון הסלולארי. בעידן בו כולנו מחוברים כל הזמן לטלפון הסלולארי, צריך לדעת מתי להגיד די! בזמן נהיגה ברכב ובוודאי באופנוע, אל תדברו בטלפון הסלולארי. תאונת אופנוע שנגרמת עקב אובדן שליטה בגלל שלא יכולתם לחכות 10 דקות לדבר בסלולארי, היא בושה וחרפה ואין לה שום הצדקה.

2. אם עייפים לא נוהגים –  כל נסיעה בכביש דורשת ערנות מלאה מצידנו ואסור בשום פנים ואופן לנהוג כאשר אנחנו עייפים. קל וחומר כאשר מדובר ברכיבה על אופנוע הדורשת ערנות כפולה ומכופלת מרכב בשל הסכנות האורבות לאופנועים בכביש. לא עובר יום שלא מתרחשת תאונת אופנוע על הרקע הזה של עייפות ובוודאי שניתן למנוע תאונות שכאלו ללא שום בעיה.

3. לבשו ציוד מגן – אם תנהגו על האופנוע שלכם כאשר אתם לבושים כמו שצריך, תוכלו בקלות למנוע תאונת אופנוע שכן לא תסבלו מקור או מאי נוחות. כמו כן, במידה ותתרחש תאונת אופנוע, הפגיעה שלכם תהיה הרבה פחות חמורה אם בעת התאונה יהיה עליכם ציוד מגן כמו קסדה טובה, מעיל מתאים וכפפות.

4. התאמה למזג האוויר – כפי שאנו מתלבשים בהתאם לעונות המתחלפות, כך גם צריך להכין את האופנוע לעונה שמתחלפת ולדאוג לתחזוקה המתאימה. אופנוע מתוחזק ומטופל היטיב, יכול למנוע תאונת אופנוע בקלות. כמו כן, אם הנכם מחזיקים גם רכב וגם אופנוע, בחרו לנסוע במכונית בימים גשומים כשהכביש חלק.

כללי זהירות לרוכב מכוניות

האחריות לצמצום ומניעה של כל תאונת אופנוע מצויה גם על כתפי נהגי המכוניות. כל פעם שאתם יוצאים לדרך, זכרו כי ישנם נהגי אופנועים בכביש וצריך לשים לב אליהם. בכל פעם שאתם יוצאים מצומת או עוברים נתיב, חפשו את האיש עם הקסדה. וודאו כי אתם עוברים לנתיב נקי מרוכבי אופנוע ומנעו עוד תאונת אופנוע מיותרת.

זה המקום גם להזכיר לרוכבי אופנוע כי תאונת אופנוע שמעורב בה גם רכב יכולה להימנע פעמים רבות אם רוכבי האופנועים ישמרו גם הם על כללי הזהירות. לא פעם ולא פעמיים מצאתי את עצמי ממש נבהלת מהמהירות שבה חלק מרוכבי האופנוע נוהגים. לפעמים נדמה שהם צצים ממש משום מקום כאשר הם מגיחים במהירויות לא נורמאליות.

לסיכומו של הדיון הקשה הזה, תאונת אופנוע אינה צריכה להיות חלק מהחיים שלנו. כפי שראינו, יש המון כללי זהירות שאפשר ליישם על מנת למנועת תאונת אופנוע בכלל ובוודאי לצמצם את מספר התאונות המתרחשות כיום. סעו בזהירות וחזרו הביתה בשלום!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב